En ny dag

                                                                                                                                                                         


Naturen exploderar just nu för varje dag som går.
Jag förundras varje år över kraften som växter och djur åter igen visar för oss.
 Hur blommor knoppas och bara inom några timmar står i full blom.
Hur vi redan nu, den första dagen i maj, hör en otrolig skön sång av olika fåglar.
De försvarar sina revir och bygger varje år nya bon för att deras art ska leva vidare.

Det kan också kännas skrämmande att tiden och livet går så fort.
Speciellt våren och försommaren får mig att reflektera över detta.

Det gäller att ta tillvara på tiden och leva i nuet.
Jag har ibland svårt för det och min kreativitet ser olika ut för varje dag.
 De dagar jag får till det, då jag känner mig nöjd med mitt skrivande eller lyckas få en bra bild
med hjälp av kameran eller penseln är de dagar jag lever fullt ut.

 Idag är en sån dag/natt.
Jag har lyckats skriva ett helt kapitel på min berättelse
som jag hoppas ska bli en bok så småningom. // MAJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0