Vindrufs och skrivarglädje


                                                                            c M.Arnedotter

Just nu pågår en fototävling i Metro.
Vindrufs är ett av mina tre tävlingsbidrag.
Besök gärna http://metrophotochallenge.com/se2011/ och "gilla" min bild.
Sök på Arnedotter.

Jag deltar också i en skrivarkurs där jag har skrivit en text om bilden:
Vindrufs
Flickan var barfota,  de små naglarna var målade i olika somriga färger.
Hon hoppade, studsade och viftade vilt med armarna, glädjen syntes i hennes ögon.
Hon skrattade med öppen mun och de vita tänder glimrade.
Solljusets reflexer fick det långa röda håret att gnistra likt eldslågor,
det stod som en sky runt hennes småflicksansikte och kinderna var röda av värmen. 
Hon var klädd i ett vitt linne med spetskant
och lågt sittande shorts i en klarblå kulör, magens hud var synlig och lätt solbränd.
Ängen var midsomrigt  blommande,
de gröna nyanserna och skuggorna däremellan skiftade allt eftersom solen och ljuset  förändrades.
I bakgrunden skymtade björkdungen i sin ljusa grönska.

Klick
: där blev stunden förevigad.

Resultatet
: en bild med härlig rörelseoskärpa 
av  ett virvlande rött hårsvall, ett par ögonbryn och skymten av två skrattade ögon.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0